Kerst brunch: Healthy nutella

Kerst brunch: Healthy nutella

Naast het kerstdiner is er natuurlijk ook nog de kerstbrunch. Stiekem is dat ook wel mijn favoriet, lekkere broodjes met smeersel, gebakjes en sapjes. Hier kan ik echt van blijven smullen! Niet altijd al deze smeersel zijn even gezond, ik maakte al zelf eens hummus maar vandaag deel ik een zoet broodbeleg. Ik maak namelijk healthy nutella! Deze gezondere variant van nutella bevat echte hazelnoten, veel minder suiker en verzadigde vetten. Lekker voor op je broodje of croissantje, maar ook lekker op je pannenkoeken! 

 

 

Kerst brunch: Healthy nutella
 
Voorbereidingstijd
Kooktijd
Totale tijd
 
Door:
Soort recept: Ontbijt, Brunch, Lunch
Ingrediënten
  • 150 gram hazelnoten
  • 1 TL vanille extract
  • 2 EL maple syrup
  • 2 EL cacao poeder
  • snuf zout
  • 100 ml ongezoete amandelmelk
Zo maak je het
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden
  2. Leg de hazelnoten op een bakplaat op bakpapier (doe hier geen olie etc. bij!).
  3. Rooster de hazelnoten in 15 minuten.
  4. Laat ze even afkoelen. Rol ze nu tussen je vingers of tussen een stuk keukenpapier. Het bruine velletje zou los moeten laten en je hoort witte hazelnoten over te houden.
  5. Doe de hazelnoten in een goede keukenmachine en mix deze goed.
  6. Voeg na een aantal minuten de overige ingrediënten toe en laat de keukenmachine goed draaien.
  7. Hoe langer je zult blijven mixen hoe meer je de structuur van chocolade pasta tevoorschijn ziet komen.
  8. Schep de nutella in een potje
Opmerkingen
In plaats van cacao poeder kun je ook wat gesmolten chocolade toevoegen aan het hazelnoten mengsel.

 

Heb jij deze geweldige vegan meringue krans gemaakt? Deel je foto en tag mij in je bericht. Vind ik superleuk om te zien!

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rate this recipe:  


%d bloggers like this: