Vegan eetdagboekje #1

Vegan eetdagboekje #1

Ja daar is hij dan eindelijk, mijn eerste vegan eetdagboekje! De foto’s maakte ik al een hele tijd geleden maar het kwam er nog niet van ze ook daadwerkelijk te delen. Vandaag ga ik jullie dus laten zien wat ik eet op een dag en deel ik daarbij ook het aantal calorieën en de voedingswaarden in macro’s. Op deze dag ben ik de hele dag op mijn werk en sport ik verder niet (helaas toen nog door mijn rugblessure). Hopelijk kun je hier wat inspiratie uit halen, veel kijkplezier. 

Wat ik eet op een dag: maandag 16 oktober 

 

 

Ik begin de dag vroeg met een bakje overnight oats. Ik gebruik het basis recept wat ik eerder met jullie deelde, maar voegde hiernaast ook nog een paar scheppen plantaardige yoghurt toe. Dit zorgt ervoor dat het geheel net wat meer creamy wordt. Banaantje erdoor, schep pindakaas erdoor, et voila. (Ja sorry, ik weet dat het er niet heel erg smakelijk uit ziet). Ik drink vóór het ontbijt vaak een glas water, maar tijdens het eten eigenlijk niets. 

 

 

Halverwege de ochtend neem ik een appeltje op het werk en drink ik een kop thee. Wij hebben hier een fruitschaal staan, wat echt ideaal is! 

 

 

Mijn lunch is deze keer een feestje! Ik eet left over pizza van de avond ervoor. Het is mijn favoriete vegan pizza recept, heb jij hem al een keer gemaakt? Ik leg hem heel even in het tosti ijzer met de klep open. Zo wordt je pizza warm maar blijft hij wel lekker knapperig, veel beter dan wanneer je hem in de magnetron zou stoppen. 

 

 

Halverwege de middag is het weer tijd voor een snack. Ik ga voor een Wasa hummus sandwich, de review hiervan komt binnenkort online. Daarnaast neem ik nog een mandarijn en wat schijfjes komkommer. Aangezien we vanavond pas later eten heb ik wel wat extra zin om te eten zo halverwege de middag. Ook nu neem ik weer een kop thee. 

 

 

Na een lange dag kom ik thuis en kook ik snel nog even wat lekker. Ik kook quinoa en stoom broccoli. Ik bak (voor het eerst!) de kipstuckjes van de vegetarische slager en voeg ook wat kikkererwten toe. Er ligt nog een halve avocado in de koelkast dus die besluit ik er ook door te doen. Dit is de foto die ik op instagram plaatste, maar hieronder zie je de foto zoals ik het uiteindelijk op zou eten ;). 

 

 

Aan het einde van de dag neem ik nog een schaaltje alpro go on plantaardige kwark met een paar rozijntjes. Ik drink nog een kop groene thee en sluit hiermee de dag af. Gedurende dag drink ik trouwens de hele dag ook water. 

 

 

En zo ziet uiteindelijk mijn hele dag eruit. Uiteindelijk eet ik in totaal 2114 kilo calorieën. Hiervan is 46% koolhydraat, 22% eiwit en 36% vet. Dit komt weer neer op 231 gram koolhydraten, 110 gram eiwitten en 72 gram vetten. Voor mij is dit een prima dagje.

Let wel op, ieder voedingsbehoefte is anders. Voor mij is dit een prima manier van eten, ik haal hier genoeg energie uit voor een werkdag. Op een dag dat ik ook sport vul ik vaak nog wat extra koolhydraten toe. Ga dit niet klakkeloos overnemen maar zie het als een inspiratie voor jou vegan eetgewoonte. 

Tot bij het volgende eetdagboekje! 



1 thought on “Vegan eetdagboekje #1”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


%d bloggers like this: